A Getlink 224 EES-kioszkot telepít a Csatorna-alagútban a zökkenőmentesebb határátlépés érdekében

| szeptember 6, 2024
A Getlink 224 EES-kioszkot telepít a Csatorna-alagútban a zökkenőmentesebb határátlépés érdekében
A kép a Getlink jóvoltából a The Connexion

A határátkelőhelyek felgyorsítják az Európai Unió (EU) új be- és kilépési rendszerének (EES ) bevezetésére való felkészülést.

A Getlink, a Csatorna-alagút (korábban Eurotunnel) üzemeltetője további 224 EES-kioszkot telepít a zökkenőmentes és hatékony utazás érdekében.

Ez a jelentős technológiai fejlesztés már folyamatban van a folkestone-i terminálon, a november 10-i EES bevezetésének előkészítéseként.

Ez a lépés része annak a szélesebb körű erőfeszítésnek, amelynek célja az új uniós határrendszerhez való alkalmazkodás, amely jelentős hatással lesz az utazásra.

Mit jelent a több EES-kioszk az utazók számára

Az EES egy új, automatizált határellenőrzési rendszer, amely az EU külső határain a kézi útlevélbélyegzés helyébe lép.

Az új rendszerrel a nem uniós utasoknak az EU-ba való belépéskor és az EU-ból való kilépéskor biometrikus adatokat kell rögzíteniük.

A biometrikus adatokat, amelyek ujjlenyomat- és arcfelismerő fényképeket tartalmaznak, egy központi adatbázisban tárolják majd.

Az EES célja a biztonság megerősítése a schengeni térségben. A rendszer célja, hogy segítse a hatóságokat a régióba belépő és onnan kilépő személyek azonosításában és nyomon követésében.

Ez az új követelmény jelentős változást jelent az Eurotunnelen keresztül a határt átlépők számára.

Az EES bevezetésekor az utazóknak több időt kell számolniuk a biometrikus adatok első regisztrációjára.

Az uniós jogszabályok értelmében ezt az első biometrikus regisztrációt az uniós határőrök előtt kell elvégezni.

Fel kell készülniük arra is, hogy várniuk kell az utasokra a biometrikus adatok rögzítésére, különösen a forgalmas utazási időszakokban.

Speciálisan tervezett EES-kioszkok a járműveken utazók számára

Az új biometrikus ellenőrzési követelmények kezelése érdekében a Getlink 224 EES-kioszk telepítésébe fektetett be az egyesült királyságbeli Folkestone-ban.

A cél az, hogy elkerüljük az EES által megkövetelt további ellenőrzésekből eredő esetleges késedelmeket.

Ezeket az új kioszkokat úgy tervezték, hogy óránként akár 2000 utas vagy körülbelül 700 jármű feldolgozására is alkalmasak legyenek.

Ezeket kifejezetten a járművel utazók fogadására tervezték, ellentétben a repülőterek tipikus, gyalogos forgalomra szánt kioszkjaival.

Ez a tervezési szempont döntő fontosságú volt, mivel a Csatorna-alagút egy olyan egyedülálló utazási útvonal, ahol az utasok többsége járművön, nem pedig gyalogosan közlekedik.

A Getlink megjegyezte, hogy a tesztelési szakaszban az önkéntesek „modernnek, gyorsnak és könnyen használhatónak” találták a biometrikus berendezést.

A vállalat hangsúlyozta, hogy több EES-kioszkra van szükség a késések minimalizálása és az új rendszerre való zökkenőmentes átállás biztosítása érdekében.

Új infrastruktúra a hosszú sorban állások megelőzésére

A Getlink 224 EES-kioszkot telepít a Csatorna-alagútban a zökkenőmentesebb határátlépés érdekében
A kép a Getlink jóvoltából a Kent Online

A Getlink jelentősen javította a vezetési lehetőségeket a folkestone-i terminálon és a francia határátkelőhelyen, Coquelles-ben.

Befejezte több mint 7000 négyzetméternyi új, fedett átjáróház építését, hogy „minden időjárási körülménynek megfelelő védelmet” nyújtson az utazóknak.

Ez az infrastruktúra várhatóan egyszerűsíti a forgalom áramlását és csökkenti a határon kialakuló esetleges torlódásokat, amint az EES elindul.

A vállalat Folkestone-ban dinamikus jelzőtáblákat és intelligens sávkiosztó rendszert is bevezetett.

Ez a rendszer az utasok által a jegyfoglaláskor megadott információkkal együtt működik.

A bejelentkezéskor egy kamera leolvassa a jármű rendszámtábláját, és összeveti azt a foglaláskor megadott utasadatokkal.

A rendszer ezután a megfelelő sávba irányítja a járművet, és a státuszuk vagy állampolgárságuk alapján a megfelelő kioszkhoz vezeti az utasokat.

Ez az intelligens sávkiosztó rendszer létfontosságú a Getlink stratégiájában, hogy a forgalom zökkenőmentesen haladjon a terminálokon keresztül.

A rendszer a járművek előválogatásával és a megfelelő sávba irányításával csökkenti a szűk keresztmetszeteket, különösen a csúcsforgalom idején.

A cél annak biztosítása, hogy az EES elindulásával minden utazó – legyen szó akár gyakori ingázókról, akár alkalmi turistákról – minimális fennakadást tapasztaljon.

A lehetséges kihívásokkal kapcsolatos aggodalmak

Az új EES-kioszkok és infrastruktúra telepítése jelentős lépés az EES-előkészületek felé.

Az EES-nek az Eurotunnelen és más kikötőkön keresztül történő utazásra gyakorolt hatásával kapcsolatban azonban szélesebb körű aggodalmak merültek fel.

A határátkelőhelyeken a hosszabb sorok kialakulásának lehetősége még a további előkészületek után is aggodalomra ad okot.

A biometrikus adatok gyűjtéséhez szükséges többletidő lelassíthatja a forgalom áramlását, különösen csúcsidőben.

Mivel az Eurotunnel mind az utasok, mind a teherforgalom szempontjából fontos útvonal, bármilyen késés tovagyűrűzhet.

Az egyes utasok néhány percnyi plusz feldolgozási ideje összeadódhat, és befolyásolhatja a menetrendet, ami az utasok frusztrációját okozhatja.

Aggodalomra ad okot az is, hogy az új rendszer tesztelésére rendelkezésre álló idő korlátozott.

Bár a Getlink elvégezte a kezdeti teszteket, a tényleges teszt akkor következik be, amikor az EES teljes mértékben működőképes lesz, és naponta több ezer utast dolgoz fel.

Bármilyen technikai hiba vagy hiányosság jelentős késésekhez vezethet, különösen a csúcsidőszakokban.

Az EES türelmet és alkalmazkodást igényel az utazóktól az új eljárásokhoz a rendszer finomhangolása során.

Finanszírozás és az utazási költségek esetleges növekedése

A Getlink 224 EES-kioszkot telepít a Csatorna-alagútban a zökkenőmentesebb határátlépés érdekében
A képet Chris Sampson jóvoltából a Wikimedia Commons

Az Egyesült Királyság 10,5 millió font támogatást ígért az EES-nek való megfelelés elősegítésére, és 3,5 millió fontot különített el kifejezetten a Csatorna-alagút számára.

A Getlink a pénzeszközöket az új technológia telepítésére és tesztelésére fogja felhasználni brit terminálján, valamint olyan személyzet felvételére és képzésére, akik az EES utasok segítésére fognak összpontosítani.

Az EES előkészületeinek kezdete óta a vállalat több mint 70 millió fontot fektetett be annak érdekében, hogy az utazók ne tapasztaljanak késéseket.

Vannak azonban aggályok, hogy az új EES-kioszkok és az infrastruktúra fenntartásának és működtetésének költségei hatással lehetnek az utazási költségekre.

Az EES teljes hatása csak akkor válik világossá, amikor az EES-rendszer novemberben élesbe lép.

Bár minden előkészület a zökkenőmentes átmenetet hivatott biztosítani, az utazóknak fel kell készülniük az esetleges kiigazításokra.