Az Eurostar azt ígéri, hogy az EES nem fog káoszt és késéseket okozni a St. Pancras állomáson

| május 23, 2024
Az Eurostar azt ígéri, hogy az EES nem fog káoszt és késéseket okozni a St. Pancras állomáson

Az Eurostar biztos abban, hogy utasai nem fognak tömeges késésekkel szembesülni, amint az Európai Unió (EU) belépési/kilépési rendszere (EES) működésbe lép.

Simon Lejeune, az Eurostar állomás- és biztonsági főnöke május 21-én a sajtónak tartott tájékoztatón elmondta, hogy „a megfelelő felszereléssel” rendelkeznek az EES késedelem nélküli érvényesítéséhez.

„Nem fogjuk arra kérni az ügyfeleinket, hogy korábban érkezzenek” – hangsúlyozta a The Standard beszámolója szerint.

A múlt heti jelentések szerint az utasoknak korábban kell érkezniük a St. Pancras pályaudvarra az EES által okozott esetlegesen hosszú sorok miatt.

Lejune biztosította: „Biztosak vagyunk abban, és ezt a modellezésünk is alátámasztja, hogy végtől végig a jelenlegi bejelentkezési időkön belül fogunk működni”.

Lejune hozzátette, hogy az Eurostar fontolgatja az utasoknak az utazás előtt a bejelentkezési idő csökkentését.

Ez azt jelenti, hogy az utasoknak 45-60 perccel a vonat indulása előtt meg kell érkezniük a St Pancras pályaudvar Eurostar területére.

Másrészt a csúcsidőben a bejelentkezési idő még mindig 90 perccel a vonat indulása előtt van.

Hogyan fog működni az EES az Eurostar terminálokon?

Az EES biometrikus adatok, például arc- és ujjlenyomat-olvasás segítségével rögzíti az utazók belépését és kilépését a schengeni övezetből.

A rendszer a nem uniós állampolgárok – például a rövid távú tartózkodásra jogosító vízummal rendelkezők és a vízummentességet élvező utazók – útlevelének kézi bélyegzését váltja fel a határon. Ez a brit állampolgárokra is vonatkozik.

Amikor a nem uniós állampolgárok először lépnek be a schengeni övezetbe, a határőrök előtt regisztrálniuk kell biometrikus adataikat az EES rendszerben.

A rendszer három évig tárolja az adatokat, és minden egyes alkalommal frissíti azokat, amikor az adott időszakban átlépik az uniós határt.

Ha biometrikus adataik lejárta után látogatnak a schengeni övezetbe, akkor újra regisztrálniuk kell magukat a határőrök előtt.

A St. Pancras pályaudvaron az Eurostar összesen 49 check-in kioszkot és 11 elektronikus útlevélkaput (eGates) telepít.

Ezenkívül 18 kézi fülkét fognak üzemeltetni francia határőrök, amelyek az állomás három különböző területén helyezkednek el.

Ez a jelenlegi 24 kioszkhoz, nyolc eGate-hez és egyetlen kézi fülkéhez képest növekedés.

Az Eurostar szerint a módosítások zökkenőmentes utazási élményt teremtenek az Egyesült Királyság (UK) és az EU között.

A St. Pancras pályaudvaron a mozgáskorlátozott utasok és a premier osztályú utasok számára kijelölt fülkét alakítanak ki.

Az állomás szükség esetén a csúcsidőszakban is helyet biztosít és megnyit egy túlfolyó területet.

A személyzet is rendelkezésre áll majd, hogy segítsen azoknak az utasoknak, akiknek nehézségeik vannak az új technológiával.

Az utasok a St. Pancrasra való megérkezésük előtt tájékoztatást kapnak arról is, hogy hol kell bejelentkezniük.

Másrészt a párizsi Gare du Nord pályaudvaron 18 új kioszkot és 11 eGate-et nyitnak.

Brüsszelben az e-kapuk száma 10-re emelkedik, míg a kézi kapuk száma négyről nyolcra nő.

Az Eurostar alkalmazkodik az EES-hez, több utast szállítanak

Az Eurostar vezérigazgatója, Gwendoline Cazenave megismételte Lejune megjegyzéseit, miszerint az utazóknak nem kell hosszú sorokkal szembenézniük, amikor az EES aktív.

Mind a St. Pancras, mind a párizsi Gare du Nord pályaudvart a tervek szerint a következő öt évben átalakítják, hogy megfeleljen a növekvő utasigényeknek.

Az újratervezés célja, hogy az állomásokat a jelenlegi 1800 utas/óra helyett óránként 2700 utas befogadására bővítsék.

Emellett a tervezett St. Pancras átalakításának része az is, hogy több helyet alakítsanak ki az utazók számára az EES biometrikus ellenőrzéséhez.

Az Eurostar amszterdami terminálja is bővülni fog. A bővítés befejezése után akár 600 utas befogadására is alkalmas lesz.

A jelenlegi kapacitással jelenleg mindössze 200 utast szolgál ki.

A cross-rail vállalat az első mérföldkőnek számító, tavaly több mint 2 milliárd eurós bevételt elért első mérföldkő után tovább növeli tevékenységét.

Az utasok száma 2023-ra szintén közel 19 millióra emelkedett. A vasúttársaság 2030-ra évi 30 millió utasra számít.

„Hatalmas a kereslet a szolgáltatásaink iránt, és nagy európai ambícióink vannak” – mondta Cazenave a Financial Timesnak.

Hozzátette, hogy az Eurostar „mindenképpen” új útvonalakat tervez Londonból Európába.

Cazanave elmondta, hogy a vállalat tárgyalásokat folytat a gyártókkal a régebbi vonatok lecseréléséről és a flotta 51-ről 67-re történő növeléséről.

Potenciális EES-problémák a St. Pancras pályaudvaron

A High Speed 1 (HS1) korábban arra figyelmeztetett, hogy a St. Pancras pályaudvaron az EES előkészületei „súlyosan elégtelenek”.

A London és a Csatorna-alagút közötti útvonalat üzemeltető társaság szerint a St. Pancrasnál a korlátozott hely miatt nehéz az EES-t érvényesíteni.

A HS1 figyelmeztetett, hogy a helyhiány miatt az Eurostar a késések elkerülése érdekében korlátozhatja az utasok számát.

Az Eurostar, amely akkoriban csak 24 kioszkot tervezett, azt állította, hogy az EES „két-három perccel” megnöveli a határellenőrzés feldolgozási idejét.

A lehetséges késések még a jelenlegi 45 másodperces feldolgozási időnél is hosszabbak lennének, és csúcsidőben akár egy órát meghaladó várakozáshoz is vezethetnének.