Az Egyesült Királyság (UK) turisztikai ügynökségének, a VisitBritainnek izgalmas tervei voltak az ország népszerűsítésére a közelgő franciaországi olimpia idején.
Miközben a világ az olimpiai játékokat figyeli, a VisitBritain izgalmas turisztikai kampányt indított az Egyesült Királyság népszerűsítésére.
A nemzeti idegenforgalmi ügynökség célja, hogy kiemelje az Egyesült Királyság kínálatának legjavát, ezáltal több látogatót vonzzon és fellendítse az idegenforgalmi ágazatot.
Ez a sportos szabadtéri kalandoktól, mint a szörfözés, a nyüzsgő, élményekkel teli városok felfedezéséig terjed.
Emellett az Egyesült Királyság gazdag kulturális örökségét, lenyűgöző tájait és vibráló városait is bemutatja a globális közönségnek.
„Nagy-Britanniában merész élmények várnak felfedezésre, valamint a szívélyes brit fogadtatás népszerűsítésére” – mondta Severine Tharreau, a VisitBritain Country Manager France & Benelux Country Manager egy sajtóközleményben.
Az olimpia egyedülálló lehetőséget kínál arra, hogy világszerte emberek millióinak figyelmét keltse fel.
A brit turisztikai kampány célja, hogy a franciaországi látogatókat arra ösztönözze, hogy az Egyesült Királyságot válasszák következő úti céljuknak.
A VisitBritain legfrissebb előrejelzése szerint az Egyesült Királyság 2024-ben 3,6 millió látogatót fogad Franciaországból.
Ezek a látogatók várhatóan 1,9 milliárd fontot költenek majd az Egyesült Királyságban tett utazásaik során.
Virtuális valóság az Egyesült Királyság turisztikai kampányához
A július elejéig tartó multimédiás marketingkampány a közösségi médián, a televízión és a kültéri hirdetéseken keresztül célozta meg a potenciális turistákat.
A kampány kreatív marketingstratégiákat is alkalmazott a potenciális turisták bevonása érdekében.
A kampány egyik kiemelkedő jellemzője a VR-technológia használata.
„Alfie”, a számítógép által generált angol concierge a látogatókat a legjobb helyekre kalauzolta, ahol a legjobban szórakozhatnak Nagy-Britanniában.
Emellett izgalmas szabadtéri kalandokhoz, innovatív ételkülönlegességekhez és vibráló kulturális élményekhez is ad tippeket.
A potenciális látogatók virtuálisan otthonról fedezhetik fel az olyan híres nevezetességeket, mint a londoni Tower, a Stonehenge és az edinburgh-i kastély.
Ezt a magával ragadó élményt úgy tervezték, hogy kíváncsiságot és izgalmat ébresszen az Egyesült Királyság személyes meglátogatása iránt.
A kampány olyan ikonikus brit úti célokat emel ki, mint London, Edinburgh és a Lake District.
Olyan kevésbé ismert gyöngyszemeket is népszerűsített, mint Cotswolds és a skót felföld.
Az ügynökség azt reméli, hogy a látnivalók széles közönségét tudja megszólítani a különböző attrakciók bemutatásával.
Ide tartoznak a történelemrajongók, a természetkedvelők, a kalandvágyók és az ételek szerelmesei.
Együttműködés különböző partnerekkel
A kampány az online forgalmat egy külön erre a célra létrehozott francia weboldalra irányítja, amely ötleteket és tevékenységeket, látnivalókat és élményeket kínál.
A VisitBritain a franciaországi TripAdvisorral együttműködve igyekszik az érdeklődést azonnali foglalásokká alakítani.
Júniusban a VisitBritain négynapos túrát szervezett hat francia közösségi média influencer számára, amelynek középpontjában Nagy-Britannia szabadtéri és sportolási kínálata állt.
Az olimpiai érmes Desirèe Henry a londoni Olimpiai Parkban találkozott a csoporttal, mielőtt elindultak volna az országot átszelő útjukra.
Olyan tevékenységekben vettek részt, mint a hegyi kerékpározás Northumberlandben, íjászat a skóciai Loch Lomond közelében és coasteering Észak-Walesben.
Kalandjaik során a csoport a közösségi médiafelületeken osztotta meg izgalmas élményeit.
A VisitBritain és a Marketing Liverpool tavaly júniusban a Nemzetközi Bordeaux-i Borfesztiválon is jelen volt.
Liverpool hivatalos vendégváros volt a francia fesztiválon, hogy népszerűsítse zenei kínálatát és tehetséges szakácsait.
Ezek az együttműködések arra igyekeznek ösztönözni a potenciális látogatókat, hogy minél többet fedezzenek fel Nagy-Britannia változatos tájaiból és tevékenységeiből.
Az Egyesült Királyság idegenforgalmi kampánya a látogatószám növelésére
A VisitEngland 2023 Attractions Survey szerint a látogatószám lassan növekszik, de továbbra is a járvány előtti szint alatt marad.
Az angliai látnivalók látogatottsága összességében 11 százalékkal nőtt 2023-ban 2022-hez képest.
Ez a növekedési ütem azonban lassabb volt, mint az előző két évben, a látogatók száma még mindig 28 százalékkal alacsonyabb, mint 2019-ben.
A lassú fellendülés rávilágít az idegenforgalmi ágazatnak a COVID-19 világjárványt követő folyamatos kihívásaira.
A VisitEngland igazgatója, Andrew Stokes szerint örömteli, hogy Anglia csodálatos látnivalóinak látogatottsága folyamatosan növekszik.
„Még mindig van mit tenni ahhoz, hogy az ágazatunk visszatérjen a járvány előtti szintre” – tette hozzá.
A felmérésből kiderült, hogy a nemzetközi turizmus és az iskolai kirándulások 2023-ban a növekedés motorjai.
A tengerentúli turisták látogatottsága az angol látnivalókban 80 százalékkal nőtt 2022-hez képest.
A belföldi látogatások viszont az előző évhez képest enyhe, két százalékos visszaesést mutattak.
Anglia legtöbb régiójában szerény, négy és nyolc százalék közötti növekedést tapasztaltak.
London azonban kiemelkedett a jelentős, 26 százalékos növekedéssel, ami elsősorban a nemzetközi látogatók beáramlásának köszönhető.
E jelentős százalékos növekedés ellenére a londoni látnivalók látogatottsága összességében 22 százalékkal marad el a 2019-es évhez képest.
A felmérésből az is kiderült, hogy mely látnivalók a legnépszerűbbek jelenleg a látogatók körében.
A történelmi helyszínek, a szabadtéri látványosságok és a családbarát célpontok továbbra is jelentős tömegeket vonzanak.
A fizetős látnivalók közé tartozik a Tower of London, a Kew Gardens és a Chester Zoo.
A British Museum, a londoni Nemzeti Galéria és a Tate Modern vezette az ingyenes angliai látnivalók listáját.
Az Egyesült Királyság turisztikai előrejelzése
A VisitBritain kampánya az Egyesült Királyság népszerűsítésére a franciaországi olimpia idején több turistát kíván vonzani és fellendíteni az idegenforgalmi ágazatot.
A VisitBritain célja, hogy az Egyesült Királyság sokszínű látnivalóinak bemutatásával és innovatív marketingstratégiák alkalmazásával ösztönözze a globális közönséget az Egyesült Királyság meglátogatására.
A látogatói attrakciókról szóló legfrissebb statisztikák lassú, de folyamatos fellendülést mutatnak, a történelmi és szabadtéri helyszínek továbbra is népszerűek.
Ahogy az idegenforgalmi ágazat alkalmazkodik az új preferenciákhoz, a jövő ígéretesnek tűnik az Egyesült Királyság turizmusa számára.