Az Egyesült Királyság (UK) nemzeti turisztikai ügynöksége 2016 óta először indított kereskedelmi missziót Ausztráliába, hogy fellendítse a brit turizmust.
A kereskedelmi misszió a VisitBritain stratégiájának része, amelynek célja, hogy az Egyesült Királyságot az ausztrál utazók számára a legjobb nyaralási célpontként népszerűsítse.
Az esemény szeptember 9. és 13. között Sydneyben, Melbourne-ben és Brisbane-ben hozza össze a brit turisztikai szolgáltatókat és az ausztrál utazási vásárlókat.
A kereskedelmi misszió keretében az Egyesült Királyság turisztikai vállalkozásai és ausztrál utazási cégek között személyes és panelbeszélgetések lesznek.
Ezek a találkozók új termékeket és szolgáltatásokat mutatnak be, és lehetőséget teremtenek az ausztrálok számára, hogy minél többet felfedezzenek az Egyesült Királyságból.
A résztvevő brit beszállítók között szállodák, látnivalók, úti célokat kezelő cégek, kiskereskedők és utazásszervezők is vannak országszerte.
A küldöttek a legjobb ausztrál utazási irodákkal is kapcsolatot teremtenek, hogy népszerűsítsék a brit turizmust és foglalásokat generáljanak.
Ahogy az utazási ágazat kilábal a világjárványból, a VisitBritain úgy látja, hogy Ausztrália kulcsfontosságú piac a turizmus fellendítése szempontjából.
A képernyő-turizmusra összpontosítva
Az ausztrál látogatók egyre nagyobb érdeklődést mutatnak az Egyesült Királyság felfedezése iránt, így ez a kereskedelmi misszió létfontosságú lehetőség a kapcsolatok erősítésére.
Nick de Bois CBE, a VisitBritain elnöke hangsúlyozta, hogy ez egy fontos lépés az ausztrál utazási iparral való újbóli kapcsolatfelvételben.
„A brit turisztikai szolgáltatók lelkesedése az Ausztráliával való üzletkötés iránt egyértelmű” – mondta egy sajtóközleményben.
A küldetés egyik csúcspontja a VisitBritain közelgő, 2025 elején induló „Starring GREAT Britain” kampányának népszerűsítése.
Ez a kampány a „képernyő-turizmusra” összpontosít, ahol a látogatók felfedezik a filmekben és tévéműsorokban szereplő helyszíneket.
A VisitBritain kutatása szerint az Egyesült Királyságba látogató ausztrálok 86 százaléka film- és tévéműsorokból ismert helyszíneket szeretne megnézni.
A kampány célja az is, hogy az ausztrál utazókat arra ösztönözze, hogy ne csak a népszerű helyeket, például Londont, hanem az Egyesült Királyság különböző régióit is látogassák meg.
Az ausztrál utazók hosszabb tartózkodására és nagyobb költekezésre való ösztönzésével a VisitBritain célja, hogy támogassa a helyi gazdaságokat Nagy-Britannia-szerte.
Az Egyesült Királyság és Ausztrália hosszú múltjára építve
A VisitBritain ausztráliai kereskedelmi missziójának célja az Egyesült Királyság és Ausztrália közötti kulturális és történelmi kapcsolatok erősítése is.
Ezek a régóta fennálló kapcsolatok teszik Ausztráliát az Egyesült Királyság természetes turisztikai partnerévé.
„Az országaink közötti barátság mélyen gyökerezik” – mondta de Bois, kiemelve a partnerség jelentőségét.
Ez a küldetés jelentős lehetőséget jelent mind a brit, mind az ausztrál turisztikai vállalkozások számára.
Nemcsak arról van szó, hogy a világjárvány után visszatérjünk a normális kerékvágásba, hanem arról is, hogy Nagy-Britannia továbbra is az ausztrál utazók első számú választása maradjon.
Mindkét fél szeretné maximálisan kihasználni ezt a lehetőséget a turizmus fellendítésére.
De Bois megjegyezte, hogy a nagyszámú brit küldöttség azt mutatja, hogy a brit turisztikai szolgáltatók élénken érdeklődnek az Ausztráliával való üzletelés iránt.
A VisitBritain vezérigazgatója elmondta, hogy „első kézből szeretnék hallani a vásárlóktól, hogy milyen motivációk és trendek mozgatják a kiutazást”.
Rekordot döntött az ausztrál látogatók száma az Egyesült Királyság turizmusában
A kereskedelmi misszióra akkor kerül sor, amikor az Egyesült Királyságba irányuló ausztrál turizmus új magasságokba emelkedik.
2023-ban az Egyesült Királyság 1,2 millió ausztrál látogatót fogadott, ami 10 százalékos növekedést jelent 2019-hez képest.
Ezek a látogatók rekordösszegű, 1,6 milliárd fontot költöttek, amivel Ausztrália az Egyesült Királyság negyedik legértékesebb látogatói piaca lett, szemben a 2019-es ötödik hellyel.
Ez 36 százalékkal meghaladta a 2019-es szintet, és 43 százalékkal nőtt az előző évhez, 2022-hez képest.
Ez a növekedés várhatóan folytatódik, és az ausztrál turisták 2024-ben 1,7 milliárd fonttal járulhatnak hozzá az Egyesült Királyság gazdaságához.
Ez jelentős szerepet játszik a VisitBritain előrejelzésében, amely szerint a beutazó turizmus szempontjából erős év elé néz.
Az ügynökség szerint az Egyesült Királyság várhatóan 39,5 millió nemzetközi látogatót fogad, ami 2023-hoz képest öt százalékos növekedést jelent.
Az előrejelzések szerint a nemzetközi látogatók költése is növekedni fog, és eléri a 34,1 milliárd fontot, ami 2023-hoz képest hét százalékos növekedést jelent.
Bár az Egyesült Államok továbbra is az Egyesült Királyság legnagyobb beutazó piaca, az olyan kulcsfontosságú piacok, mint Ausztrália fellendülése pozitív kilátásokat jelez.
Optimista az Egyesült Királyság turizmusának és utazásának jövője
A VisitBritain stratégiai erőfeszítése az Egyesült Királyság turizmusának fellendítésére irányul, és modellként szolgálhat más piacok kezdeményezéseihez.
A küldetés optimizmust tükröz a brit turizmus jövőjét és a nemzetközi látogatók számára való vonzerejét illetően.
Az ausztrál látogatók számára az Egyesült Királyságban bevezetett elektronikus utazási engedély (ETA) várhatóan egyszerűsíti az utazást és javítja a biztonságot az Egyesült Királyságban.
Mind az ETA, mind a VisitBritain erőfeszítései arra irányulnak, hogy több spontán utazást ösztönözzenek és fellendítsék az Egyesült Királyság turizmusát.
Ahogy az utazás világa fejlődik, ezek létfontosságúak lesznek az Egyesült Királyság, Ausztrália és más országok közötti turizmus további virágzásának biztosításában.