A VisitBritain előrejelzése szerint az Egyesült Királyságban (UK) a turizmus emelkedő tendenciát mutat.
A VisitBritain az Egyesült Királyság nemzeti idegenforgalmi ügynöksége. Felelős Nagy-Britannia világszintű marketingjéért és Nagy-Britannia látogatói gazdaságának fejlesztéséért.
A december 20-án közzétett 2024. évi turisztikai előrejelzésében az Egyesült Királyság turizmusa a 2023-as szintekhez képest növekedést mutat a beutazásokban és a teljes költésben.
A nemzetközi látogatók által az Egyesült Királyságban 2024-ben elköltött összegek előrejelzése 34,1 milliárd font. Ez hét százalékkal több, mint a 2023-ra előre jelzett kiadások, amelyek 31,7 milliárd fontot tesznek ki.
A kiadási előrejelzés 2019-ben a világjárvány előtt is 20 százalékkal emelkedik. Az inflációval kiigazítva azonban a 2023-as számok a 2019-es szintnek csak 96 százalékát teszik ki.
A VisitBritian előrejelzése szerint az Egyesült Királyságba irányuló látogatások száma 2024-re 39,5 millió lesz. Ez 5 százalékos növekedés a 2023-ra várt 37,8 millióhoz képest. A számok azonban még mindig 3%-kal alacsonyabbak, mint 2019-ben.
A VisitBritain előrejelzése szerint a beutazó turizmus 2025 elejére visszaáll a 2019-es szintre. Ez mind a látogatások számát, mind a nemzetközi látogatók költéseit tekintve így van.
Az Egyesült Királyság beutazó turizmusának fő tényezői
Az Egyesült Királyságban a látogatások és a turisztikai kiadások 2023-tól emelkedhetnek. A főbb beutazó piacokon azonban még mindig eltérő a fellendülés és a növekedés mértéke.
Az Egyesült Államok (USA) vezeti a brit turizmus fellendülését. Az amerikai látogatók 2023-as kiadásai 2019-hez képest rekordot jelentő 28 százalékos növekedést értek el, még inflációval kiigazítva is.
„A nemzetközi látogatók több tízmilliárd fontot költenek az Egyesült Királyságban, és a megtermelt pénzzel támogatják a helyi gazdaságokat és munkahelyeket” – mondta Patricia Yates, a VisitBritain vezérigazgatója.
Hozzátette: „Ezért nagyszerű volt látni az Egyesült Államokból származó kiadások kétszámjegyű növekedését, valamint a jövő évi, 2023-ra vonatkozó általános növekedési előrejelzést.”
A VisitBritain előrejelzése szerint az amerikai piac értéke 2024-ben 6,7 milliárd font lesz. Előrejelzések szerint az amerikai látogatók minden 5 fontból közel 1 fontot tesznek majd ki a beutazó vendégek által elköltött összegekből.
Kína, az Egyesült Királyság második legértékesebb beutazó piaca 2019-ben fokozatosan helyreáll, és a látogatók száma 2023-ban egész évben növekedni fog.
Összességében Kelet-Ázsia fellendülése viszonylag lassabban haladt. A VisitBritain előrejelzése szerint Kína értéke 2024-ben eléri az 1,7 milliárd fontot, ami az Egyesült Királyság negyedik legértékesebb beutazó piacává teszi.
Az Európából érkező fellendülés üteme 2023 első felét követően lelassult, a kiadások a legfrissebb adatok alapján alig maradnak el a 2019-es értéktől.
Ez valószínűleg a szomszédos európai úti célok által támasztott éles turisztikai versenynek köszönhető.
UK 2024 turisztikai kampányok
Nagy-Britannia turizmusa létfontosságú ágazat, amely a harmadik legnagyobb szolgáltatási exportcikként jelentősen hozzájárul a gazdasághoz.
2024-re a VisitBritain felvázolta főbb turisztikai kampányait, amelyek arra ösztönzik a látogatókat, hogy fedezzenek fel többet Nagy-Britanniából, maradjanak tovább, és jöjjenek most. A cél az, hogy növelje a Nagy-Britanniába irányuló kiadásokat, és a turizmus gazdasági előnyeit minél több brit úti célra terjessze ki.
A nemzetközi kampányok olyan szilárdan növekvő piacokra összpontosítanak, mint Ausztrália és az Egyesült Államok. A fő európai piacokat és az Öböl-menti Együttműködési Tanács (GCC) értékes országait is megcélozza.
A VisitBritain kutatása szerint a látogatók úti célválasztását befolyásoló egyik legfontosabb tényező a vendégszeretet.
Kampányai a vibráló városokat, a kortárs kultúrát, valamint Nagy-Britannia gyönyörű tengerpartjait és vidékeit emelik ki. Ez azt is jelenti, hogy Nagy-Britannia-szerte több célpont fogja érezni a turizmus gazdasági hatásait.
Az Egyesült Királyság nemzeti idegenforgalmi ügynöksége a képernyős turizmus erejét is ki fogja használni. A kutatás kimutatta, hogy a filmek és a televízió erőteljes motivációt és inspirációt jelentenek az utazáshoz.
A filmturizmus, más néven filmturizmus, arra a jelenségre utal, amikor egy helyszín azért válik népszerűvé az utazók körében, mert szerepelt egy filmben vagy tévéműsorban.
A VisitBritian ezt beépítve a kampányába, kiemelt filmes és televíziós helyszíneket, úti célokat és látogatói élményeket fog bemutatni.
A VisitBritain a közelmúltban egyetértési megállapodást írt alá a Brit Filmbizottsággal a filmturizmus fellendítése érdekében az Egyesült Királyság országaiban és régióiban.
Év végi látogatási és kiadási statisztikák
Az Egyesült Királyságba irányuló beutazó turizmusra vonatkozó, a Nemzeti Statisztikai Hivatal által rendelkezésre álló legfrissebb hivatalos statisztikák a 2023. január és szeptember közötti időszakra vonatkoznak.
E statisztikák szerint ebben az időszakban mintegy 28,2 millió beutazó látogatott az Egyesült Királyságba, és a tengerentúli látogatók összesen 23,0 milliárd fontot költöttek az Egyesült Királyságban.
Emellett a legfrissebb adatok azt mutatják, hogy a látogatók átlagos költése 2023-ban eddig 817 font volt látogatásonként, ami magasabb, mint a 2019-ben regisztrált 684 font.
A látogatók is hosszabb ideig maradnak, az átlagos tartózkodási idő 7,3 éjszaka, szemben a 2019-es 6,4 éjszakával.