Az Egyesült Királyság filmturisztikai kampányt indít, hogy a látogatók a legforróbb forgatási helyszíneken szerepelhessenek

| december 27, 2024
Az Egyesült Királyság filmturisztikai kampányt indít, hogy a látogatók a legforróbb forgatási helyszíneken szerepelhessenek
A kép Jeremy Richards jóvoltából, az iStock segítségével

2025 januárjában a VisitBritain, az Egyesült Királyság (UK) nemzeti turisztikai ügynöksége, Starring GREAT Britain címmel izgalmas képernyő-turisztikai kampányt indít.

Ez a kezdeményezés arra invitálja az utazókat, hogy fedezzék fel Nagy-Britannia híres forgatási helyszíneit, és élvezzék a szeretett filmek és tévéműsorok által inspirált élményeket.

A kampány az Egyesült Királyság örökségét ünnepli a filmművészet szemüvegén keresztül.

Célja, hogy bemutassa azokat a változatos tájakat és történelmi helyszíneket, amelyek világszerte megragadták a közönség fantáziáját.

„A film- és tévéturizmus nem csak arról szól, hogy élvezzük az úti célt” – magyarázta Patricia Yates, a VisitBritain vezérigazgatója egy sajtóközleményben.

„De a [it is] azt a varázslatot is megtapasztalja, amelyet a mozi és a történetmesélés hoz ezekre a helyszínekre” – tette hozzá.

Az ügynökség 2024 szeptemberében médiapartnereket látott vendégül, hogy kipróbálják a képernyőturisztikai kampány kínálatát.

A képernyős turizmus növekvő trendje

A képernyő-turizmus, vagy „set-jetting” egyre népszerűbbé válik, mivel a rajongók felkeresik a kedvenc filmjeikben és tévéműsoraikban látott helyeket.

Ez a jelenség a Brit Filmintézet szerint évente több százmillió fontot termel.

A VisitBritain kutatása ugyanezt a fokozott érdeklődést mutatja: tízből kilencen látogatnak el filmes és televíziós helyszínekre szerte Nagy-Britanniában.

Kutatásai azt mutatják, hogy a 20 tengerentúli piacról érkező potenciális látogatók 91 százaléka szívesen látogatna el az Egyesült Királyságban található film- és televíziós helyszínekre.

„Tízből kilenc látogató az Egyesült Királyságba érkezik, és szeretné felfedezni a filmes és televíziós helyszíneket” – osztotta meg Yates.

Emellett a világszerte milliók számára elérhető streaming platformok térnyerésének tulajdonítja Nagy-Britannia növekvő képernyő-turizmusának népszerűségét.

„Növekedésük általánossá tette ezt az egészet” – mondta Yaates az Euronews Travelnek.

Utazás az Egyesült Királyság képernyő-turizmusának fellegváraiban

Az Egyesült Királyság filmturisztikai kampányt indít, hogy a látogatók a legforróbb forgatási helyszíneken szerepelhessenek
A kép Jeffrey Zhang jóvoltából az Unsplash-en keresztül

Nagy-Britannia már régóta a kasszasikerfilmek és tévésorozatok hátteréül szolgál, az ősi kastélyoktól kezdve a modern városképekig mindent kínál.

Ezen és más helyszínek népszerűsítésével a VisitBritain azt reméli, hogy az utazók felfedezhetik kedvenc filmtörténeteik valós helyszíneit.

A Starring GREAT Britain kampány számos olyan úti célt emel ki, ahol a látogatók kedvenc karaktereik nyomdokain járhatnak.

A brit filmszínházak felejthetetlen kalandokat kínálnak a látogatóknak, miközben elmélyítik az Egyesült Királyság globális filmművészetben betöltött szerepének megbecsülését.

Ezek nem csupán városnézést kínálnak, hanem lehetőséget arra, hogy a látogatók teljesen elmerüljenek Nagy-Britannia filmes világában.

Fürdő

A grúz kori építészetéről ismert Bath volt a Netflix Bridgerton című sikersorozatának egyik kiemelkedő forgatási helyszíne.

A rajongók ellátogathatnak a Royal Crescentbe, és élvezhetik a regentúra témájú eseményeket, amelyek visszarepítik őket a pazar bálok és a nagyvilág korába.

A vendégek korhű jelmezeket ölthetnek magukra, és megtapasztalhatják az elegáns táncos eseményeket, amelyek egyenesen a showműsorból származnak.

Oxford és Birmingham

A Timothée Chalamet főszereplésével készült tavalyi Wonka-filmet Oxford neves kollégiumaiban és történelmi nevezetességeiben forgatták.

Aki szereti a csokoládégyári élményt, az vonatozhat északra, Birminghamben, ahol a híres Cadbury készül.

Alnwick kastély, Northumberland

Ez a kastély a Harry Potter-sorozatban a Roxfort boszorkány- és varázslóiskolaként játszott szerepéről híres.

Ez a történelmi helyszín pálcakészítéssel, seprűnyél-oktatással és varázslatos túrákkal várja a varázsvilág rajongóit, így a varázslók számára kihagyhatatlan látnivaló.

Manchester

A Marvel-rajongók talán felismerik a város városi utcáit a Marvel Amerika Kapitány című filmből : The First Avenger című filmből, ahol New York Cityt helyettesítette.

Black Country Living Museum, Birmingham

Ez a szabadtéri múzeum nagy szerepet kapott a Netflix bűnügyi drámájában, a Peaky Blindersben.

A látogatók elmerülhetnek a sorozatban ábrázolt zord ipari korszakban.

Wales-i strandok

A középkori fantázia kedvelői Észak-Wales vadregényes tengerpartjait kereshetik fel.

Ezek voltak az HBO sorozatának, a Trónok harca előzménysorozatának, A sárkány házának háttérstrandjai.

A képernyő-turizmus támogatja a helyi közösségeket

Az Egyesült Királyság filmturisztikai kampányt indít, hogy a látogatók a legforróbb forgatási helyszíneken szerepelhessenek
A kép az UX Gun jóvoltából, az Unsplash-en keresztül

A kampány célja, hogy az egész Egyesült Királyságban elterjessze a turizmus előnyeit, beleértve a kevésbé ismert úti célokat is.

Az Egyesült Királyság nagyvárosain kívüli látogatók vonzásával a Starring GREAT Britain kampány támogatja a helyi vállalkozásokat és lehetőséget teremt a kulturális cserére.

Yates elmagyarázza, hogy az utazók manapság autentikus élményeket keresnek, amelyek segítik a helyi közösségeket és kisvállalkozásokat.

A VisitBritain vezérigazgatója elmondta: „A kávézók, éttermek és kocsmák azért tudnak nyitva maradni, mert vonzzák a turizmus látogatóit”.

Nagy-Britannia hatalmas látnivalói ellenére Yates kiemelte a sziget kompakt méretét és hatékony vonathálózatát.

Ez megkönnyíti a nemzetközi utazók számára, hogy felfedezzék a látnivalókat az egész országban, a városoktól a tengerpartokig.

A VisitBritain kampánya a regeneratív turizmushoz is igazodik, biztosítva a helyi közösségek gyarapodását, miközben a látogatók autentikus élményekben részesülnek.

Yates szerint Nagy-Britannia gazdag történelme és időtlen úti céljai miatt a filmkészítők kedvence.

A VisitBritain a nagy stúdiókkal és a Brit Filmbizottsággal való partnerségnek köszönhetően továbbra is vonzza a produkciókat,

Ez biztosítja, hogy az ország ikonikus nevezetességei és tájai még évekig láthatóak lesznek a képernyőkön.

2024-ben közel 39 millió ember látogatott Nagy-Britanniába, és ez a szám várhatóan növekedni fog, ahogy a turizmus kiheveri a világjárvány hatásait.

A fellendülés elsősorban az amerikai és a visszatérő ázsiai piacoknak köszönhető.

Vezető szerepvállalás 2025-ben

A VisitBritain a Starring GREAT Britain kampányával többet kínál, mint egy nyaralás.

A filmturisztikai kampány lehetővé teszi az utazók számára, hogy belépjenek kedvenc történeteikbe, és saját filmes kalandjuk főszereplői legyenek.

Nagy-Britannia legmenőbb forgatási helyszínei várják a filmrajongókat, a televíziózás szerelmeseit és mindenkit, aki egyedi utazási élményre vágyik.

Mivel a mozi továbbra is Nagy-Britanniát mutatja be, a szakértők arra számítanak, hogy az ügynökség a jövőben több projektben is kiemeli majd ezt.