Az Egyesült Királyság (UK) belügyminisztériuma nemrégiben új iránymutatásokat adott ki az eVisa segítségével az Egyesült Királyságba be- vagy onnan kiutazók számára.
Az eVisa egy személy bevándorlási státuszának digitális nyilvántartása, beleértve az Egyesült Királyságba való beutazás és ott tartózkodás engedélyét.
Ez helyettesíti a fizikai dokumentumokat, például a hagyományos vízummatricákat, a nedves tintával ellátott bélyegzőket és a biometrikus tartózkodási engedélyeket (BRP).
A változás összhangban van az Egyesült Királyság kormányának azon tervével, hogy 2025-re teljesen digitalizálja bevándorlási rendszerét.
A Bizottság úgy véli, hogy a digitális vízumok biztonságosabbak, mivel azokat online tárolják, és nem lehet elveszíteni vagy meghamisítani, mint a fizikai dokumentumokat.
A belügyminisztérium frissítése a lehetséges fennakadások megelőzését célozza, különösen a közelgő utazási és ünnepi főszezonban.
Új iránymutatások az eVisa-utazók számára
A Belügyminisztérium hangsúlyozza annak fontosságát, hogy az utazók az ország elhagyása előtt ellenőrizzék, hogy az eVisa adatai helyesek-e.
Az eVisa-utazók a „Bevándorlási státusz megtekintése és bizonyítása” online szolgáltatás segítségével ellenőrizhetik eVisa-adataikat.
Ez a lépés segíthet elkerülni a problémákat a repülőtereken, vasútállomásokon és más határellenőrzési pontokon.
Bevándorlási szakértők arra figyelmeztetnek, hogy az eVisa hibája késleltetheti vagy akár meg is akadályozhatja az utazást.
Az Egyesült Királyságból való kilépésre vagy az oda való visszatérésre vonatkozó új iránymutatások között szerepel néhány ajánlás:
Bevándorlási státusz ellenőrzése
Az eVisa-utazóknak online kell megerősíteniük bevándorlási státuszukat a „Bevándorlási státusz megtekintése és bizonyítása” szolgáltatás segítségével.
Bármilyen problémát, például helytelen adatokat, azonnal jelenteni kell az Egyesült Királyság vízum- és bevándorlási hivatalának (UKVI).
Személyes adatok frissítése
Az eVisa-utazóknak meg kell győződniük arról, hogy útlevelük megegyezik az UKVI-fiókjukhoz kapcsolódó útlevéllel.
A kettős állampolgársággal rendelkezők számára – különösen, ha egyik állampolgárság sem brit vagy ír – elengedhetetlen, hogy az utazáshoz használni kívánt útlevelet összekapcsolják az UKVI-fiókjukkal.
Az eVisa és az útlevél adatai közötti ellentmondások késedelmet okozhatnak.
Match fuvarozói információk
Az eVisa-utazóknak garantálniuk kell, hogy a légitársaságoknak vagy más fuvarozóknak megadott adatok megegyeznek az eVisa és az útlevél adataival. Ez az összehangolás elengedhetetlen a késések elkerülése érdekében.
Hasonló iránymutatások vonatkoznak az eVízummal az Egyesült Királyságba visszatérőkre és az oda visszatérőkre is.
Támogatás az eVisa-utazóknak, akik hibát észlelnek, vagy nem tudnak hozzáférni a számlájukhoz
Azok, akiknek az online szolgáltatásban hibásan jelenik meg az Egyesült Királyság bevándorlási státusza, hibát jelenthetnek az eVisa-jukkal kapcsolatban.
Segítséget nyújtunk azoknak az eVisa-utazóknak, akik nem tudnak online hozzáférni az eVisa-jukhoz, hogy újra hozzáférjenek az UKVI-fiókjukhoz.
Megpróbálhatják visszaszerezni az útlevelük, a BRP-számuk vagy a vízumkérelem száma alapján.
Ha továbbra is hozzáférési problémákkal küzdenek, a Belügyminisztérium azt javasolja, hogy közvetlenül az UKVI támogató szolgálatához forduljanak.
A hivatalos kormányzati csatornák támogatják a számlaelérési problémák megoldását és a bevándorlási információkban lévő hibák kijavítását.
Azoknak, akiknek bármilyen problémájuk van az eVisával, fontos, hogy még az utazás előtt foglalkozzanak vele, hogy elkerüljék a lehetséges késéseket.
Az Egyesült Királyság digitális bevándorlási rendszere
Az Egyesült Királyság kormányának legutóbbi frissítései a teljesen digitális bevándorlási rendszerre való átállásra irányuló szélesebb körű terv részét képezik.
Ez a szélesebb körű terv magában foglalja az Egyesült Királyság új elektronikus utazási engedélyezési rendszerét (ETA) a vízummentes utazók számára.
A Belügyminisztérium 2024. október 31. után nem állít ki több BRP-t, és az eVisa átállást 2025-ig kívánja befejezni.
Ez a lépés várhatóan javítja a határellenőrzés hatékonyságát, mivel a digitális úti okmányok online ellenőrizhetők, és kevésbé hajlamosak az elvesztésre vagy lopásra.
Azoknak, akik még mindig rendelkeznek fizikai bevándorlási státuszú dokumentumokkal, a hagyományos módon kell megerősíteniük az Egyesült Királyságba való beutazás és ott tartózkodás engedélyét.
Ezt úgy tehetik meg, hogy a fuvarozónak bemutatják érvényes útlevelüket és egy olyan fizikai dokumentumot, amely igazolja brit státuszukat.
Meg kell azonban kezdeniük az eVisasra való átállást, és a lehető leghamarabb létre kell hozniuk egy UKVI-fiókot.
Az eVisa átállással kapcsolatos aggályok
Ennek ellenére számos utazó és bevándorlási szakértő aggodalmát fejezte ki a lehetséges kihívásokkal kapcsolatban.
A megbízható internet-hozzáféréssel vagy okostelefonnal nem rendelkezők nehezen tudják majd lekérdezni vagy frissíteni eVisa-adataikat, ha szükséges.
Aggodalomra ad okot a technikai problémák kockázata is, amelyek késleltethetik a bevándorlással kapcsolatos alapvető adatokhoz való hozzáférést.
Ezen aggályok kezelése érdekében az Egyesült Királyság kormánya támogató szolgáltatásokat hozott létre az új eVisa-rendszerre áttérő utazók számára.
A támogató közösségi csoportok 4 milliárd font támogatást kapnak, hogy segítsenek az Egyesült Királyság új digitális bevándorlási rendszerével küzdő egyéneknek.
Ezek a csoportok segítenek az embereknek létrehozni UKVI-fiókjukat és ingyenesen hozzáférni az eVisához.
A belügyminisztérium reméli, hogy ezek az intézkedések zökkenőmentes átmenetet biztosítanak, és mindenki számára elérhetővé teszik az új digitális rendszer előnyeit.