Az angol főváros az amerikai utazók körében a legnépszerűbb európai úti céllá vált.
Egy, a Visa Guide World Európa továbbra is az amerikaiak kedvenc úti célja.
London, Anglia fővárosa áll az amerikaiak által 2023-ban preferált európai úti célok élén.
A rangsorban olyan európai városok is szerepelnek, mint a franciaországi Párizs, az írországi Dublin, az olaszországi Róma és az izlandi Reykjavík.
Emellett Skócia fővárosa, Edinburgh a hatodik legkedveltebb európai úti cél az amerikaiak számára 2023-ban.
Az amerikaiak által kedvelt tíz európai úti cél között a görögországi Athén, a hollandiai Amszterdam, a portugáliai Lisszabon és az olaszországi Milánó szerepel.
Az amerikaiak növekvő kiutazása
2021-ben az Európába utazó amerikaiak száma drasztikusan visszaesett a COVID-korlátozások miatt.
Amint azonban a kormányok feloldották a világjárvány miatti utazási korlátozásokat, az amerikai utazások száma 2022-re 600 százalékkal nőtt.
Az emelkedő tendencia 2023-ban is folytatódott, amikor is rekordszámú amerikai utazott külföldre.
A Nemzetközi Kereskedelmi Hivatal adatai szerint a világjárvány előtt több mint 60,6 millió amerikai utazott nemzetközi célállomásra.
Amikor a világjárvány után az utazók szabadabban utazhattak, az adatokból kiderült, hogy 2022-ben több mint 49 millió amerikai repült külföldre.
2023-ban több mint 67,1 millió (67 179 554) amerikai utazó repült nemzetközi célállomásra.
A forgalomban lévő útlevelek száma is nőtt, ami azt bizonyítja, hogy az amerikaiak újra érdeklődnek az utazás iránt.
Több amerikai látogat Európába
Az Egyesült Államokból induló 67 millió nemzetközi járatból rekordszámú, 5,8 millió szállt le Európában.
Ez az amerikai utazók nemzetközi utazásainak 55 százalékát teszi ki.
Az Európába utazó amerikaiak a kontinensek közötti hosszú repülőutak miatt hosszabb ideig maradtak.
A hosszabb utazási idő arra késztette az amerikaiakat, hogy hosszabb utazásokat tervezzenek, hogy kihasználják az utazás helyett a távol töltött időt.
A legtöbb Európába utazó amerikai utazó egyhetes tartózkodásra tervez, míg kisebb százalékuk hosszabb, nyolcnapos vagy annál is hosszabb nyaralást tervez.
A nyár folyamán áprilisban volt a legtöbb amerikai Európában.
Azok, akik a nyári hónapokat részesítik előnyben, jellemzően a gazdag történelmi, művészeti és étkezési kultúrát szeretnék élvezni.
A hidegebb hónapokban az amerikai turisták inkább az ünnepi hangulatukról és a téli tevékenységekről ismert európai úti célokat keresik.
Ezek közé tartoznak a karácsonyi vásárok, a klasszikus zenei hagyományok és a festői világszínvonalú síterepek.
„Az európai úti célok továbbra is megfelelnek az utazók elvárásainak” – mondta Lum Kamishi, projektmenedzser.
„Számos múzeummal, látnivalóval és különböző preferenciákat kielégítő tevékenységgel Európa a megfelelő hely az amerikai utazók számára” – tette hozzá.
Karnish arra számít, hogy az európai úti célok iránti fokozott érdeklődés és népszerűség 2024-ben is folytatódni fog.
Az amerikaiak vezetik a turisztikai kiadásokat az Egyesült Királyságban
A brit utazási hatóság (BTA) szerint 2023-ban az Egyesült Államok (USA) vezette a brit turizmus fellendülését.
Az amerikai látogatók költése tavaly rekordot jelentő kétszámjegyű, 28 százalékos növekedést ért el 2019-től, még inflációval kiigazítva is.
Patricia Yates, a BTA vezérigazgatója elmondta, hogy a nemzetközi látogatók több tízmilliárd forintot költöttek, ami a helyi gazdaságokat és munkahelyeket támogatta.
Az Egyesült Királyság nemzeti idegenforgalmi ügynöksége arra számít, hogy az amerikai piac értéke 2024-ben 6,7 milliárd font lesz.
Előrejelzések szerint az amerikai látogatók minden 5 fontból közel 1 fontot tesznek majd ki a beutazó turizmusra fordított összes kiadásból.
Az Egyesült Királyság mint a legnépszerűbb európai úti cél
A BTA azt tervezi, hogy 2024-re az Egyesült Királyság lesz az első számú európai úti cél.
Ez magában foglalja a turisztikai kampányokat, amelyek arra ösztönzik a látogatókat, hogy minél többet fedezzenek fel Nagy-Britanniából, és hosszabbítsák meg tartózkodásukat.
A cél az, hogy növeljék a britországi kiadásokat, és a turizmus gazdasági előnyeit az Egyesült Királyság különböző úti céljaira osszák szét.
Az amerikai piac mellett a BTA célja, hogy olyan növekvő piacokat célozzon meg, mint Ausztrália, az Öböl-menti blokk és más nagy európai piacok.
A kutatások azt mutatják, hogy egy úti cél vendégszerető jellege döntően befolyásolja a látogatók döntését.
Ezt szem előtt tartva az Egyesült Királyság turisztikai kampánya kiemeli a vibráló városokat, a kortárs kultúrát, valamint Nagy-Britannia festői tengerpartját és vidékét.
A BTA a Brit Filmbizottsággal is együttműködik a filmturizmus fellendítése érdekében az Egyesült Királyság országaiban és régióiban.
A filmturizmus a filmek és tévéműsorok által népszerűsített helyszíneket használja ki.
A kampány a film- és tévéfilmek nevezetes helyszíneinek, úti céljainak és látogatói élményeinek bemutatásával több turistát vonz.