Az Egyesült Királyság 10,5 millió fontot ígér az uniós digitális határrendszer előkészületeinek javítására

| augusztus 30, 2024
Az Egyesült Királyság 10,5 millió fontot ígér az uniós digitális határrendszer előkészületeinek javítására
A képet Helmut Zozmann jóvoltából a Wikimedia Commons

Az Egyesült Királyság (UK) proaktív lépéseket tesz annak érdekében, hogy zökkenőmentes utazást biztosítson polgárai számára, mivel az Európai Unió (EU) elindítja új digitális határellenőrzési rendszerét.

Augusztus 27-én jelentős, 10,5 millió fontos finanszírozási csomagot jelentett be a kulcsfontosságú utazási csomópontok korszerűsítésére és az uniós be- és kilépési rendszerre való felkészítésükre.

Ez a finanszírozási csomag a doveri kikötő, az Eurostar londoni St. Pancras terminálja és a folkestone-i Csatorna-alagút (Eurotunnel) javát szolgálja.

A bejelentésre azt követően került sor, hogy az EU megerősítette, hogy új digitális határellenőrzési rendszere novemberben indul.

Ez azt követően történt, hogy a munkáspárti kormány kijelentette, hogy az EES előkészületei nem elegendőek az utazási zavarok és a káosz hatékony elkerülésére.

Az EES megköveteli a nem uniós utasoktól, hogy regisztrálják személyes, útlevél- és biometrikus adataikat, például az ujjlenyomatokat és az arc szkennelését.

Ide tartoznak azok a brit állampolgárok is, akik a kontinentális Európába utaznak nyaralni vagy családtagjaikat és barátaikat látogatják meg.

Az új digitális határrendszerre való elégtelen felkészülés kezelése

Az EES várhatóan fokozza a biztonságot és egyszerűsíti a határellenőrzést a nem uniós utasok számára az uniós határokon.

Ugyanakkor a forgalmas határátkelők számára új kihívásokat is jelent, amelyek alapos előkészítést igényelnek.

Az Egyesült Királyság kormánya 3,5 millió fontot különített el a doveri kikötőre, a londoni St. Pancras terminálra és a Csatorna-alagútra.

A forrásokat az infrastruktúra és a technológia korszerűsítésére használják fel ezeken az átkelőhelyeken, és az EES előkészületeinek kihívásaira.

A doveri kikötőben a pénz segít felgyorsítani a Granville Dock projektet. Ez a projekt bővíti a kikötő kapacitását az utazók hatékonyabb feldolgozásához.

A projekt egy meglévő kikötő korszerű feldolgozóhellyé történő átalakítását foglalja magában, minimalizálva az EES miatti lehetséges késedelmeket.

Az Eurostar és az Eurotunnel a finanszírozás saját részét további biometrikus kioszkok telepítésére és szigorú EES-tesztek elvégzésére fordítja.

Az Egyesült Királyságot és a kontinentális Európát összekötő két vasúti összeköttetés szintén arra fogja felhasználni a pénzt, hogy a személyzetet képezzék és felkészítsék a változásokra.

A finanszírozás másik kritikus területe annak biztosítása, hogy valamennyi rendszer teljes mértékben integrált és működőképes legyen.

Ez magában foglalja az új technológia alapos tesztelését a meglévő infrastruktúrával való zökkenőmentes integráció biztosítása érdekében.

Ez segít a lehetséges problémák időben történő azonosításában és megoldásában.

Ezek a korszerűsítések biztosítják, hogy ezek a kritikus fontosságú brit-EU átjárók képesek legyenek kezelni az EES által rájuk rótt többletigényeket.

Ezek az eszközök kulcsfontosságúak annak biztosításához is, hogy az EU új digitális határrendszere ne késleltesse jelentősen az utazókat.

Reakciók az EES-előkészületek új finanszírozási támogatására

Az Egyesült Királyság 10,5 millió fontot ígér az uniós digitális határrendszer előkészületeinek javítására
A fotó Mattbuck jóvoltából via Wikimedia Commons

Seema Malhotra, az Egyesült Királyság migrációs és állampolgársági minisztere hangsúlyozta a kormány elkötelezettségét az EES-re való zökkenőmentes átállás biztosítása mellett.

„Keményen dolgozunk az Európai Bizottsággal, a tagállamokkal és a kikötőkkel, hogy biztosítsuk a megfelelő felkészültséget, és minimalizáljuk az Európába utazó britek számára a fennakadásokat” – mondta.

Lilian Greenwood, az Egyesült Királyság útügyi minisztere hangsúlyozta a fejlesztések fontosságát.

Hangsúlyozta: „Senki sem akar túlzott sorbanállást látni a kikötőinkben”.

Emma Ward, a doveri kikötő üzemeltetési vezetője szerint a finanszírozás „üdvözlendő lépés a jelentős beruházások felé”.

„Minden tőlünk telhetőt megteszünk, hogy készen álljunk azokkal az eszközökkel, amelyeket az új rendszert működtető francia határőrök használnak majd” – tette hozzá.

A kikötő azon dolgozik, hogy a francia határőrök a nyugati dokkoknál tevékenykedhessenek, ahol az autóbuszok az EES-ellenőrzésre sorakoznak majd fel.

„A kormány támogatásával továbbfejlesztettük létesítményeinket és korszerűsítettük technológiánkat, hogy megfeleljen az új követelményeknek” – mondta Simon Lejeune, az Eurostar biztonsági és állomásüzemeltetési főigazgatója.

Hozzátette, hogy az Eurostar teljes mértékben felkészült és megfelelő lesz, amikor az EU új digitális határrendszere novemberben elindul.

A Getlink mindig is kiemelten kezelte az ügyfelek elégedettségét, amikor két évvel ezelőtt elkezdett befektetni az EES-készítményekbe.

A vállalat nemrégiben fejezte be egy új, fedett, fedett drive-through öböl, azaz EES Zone kialakítását termináljain.

Ez biztosítja, hogy az emberek „ugyanolyan könnyen utazhassanak a Csatorna-alagúton keresztül, mint ma, amikor az EES üzembe áll”.

Az Egyesült Királyság és az EU határátkelőhelyeinek nagyobb mértékű támogatásának fontossága

Az Egyesült Királyság 10,5 millió fontot ígér az uniós digitális határrendszer előkészületeinek javítására
A képet Robert Zozmannvia jóvoltából Wikimedia Commons

A határellenőrzések összetettségének és hosszának várható növekedése miatt további támogatásra van szükség az EES-re való felkészüléshez.

A doveri kikötő, a St. Pancras és a channe-i alagút az Egyesült Királyság és az EU határai, ahol egymás melletti ellenőrzések vannak.

Ez azt jelenti, hogy az uniós határőrök már az Egyesült Királyság területén tartózkodó utazókon bevándorlási ellenőrzést végeznek.

Ezek a határátkelőhelyek az EES-ellenőrzések befogadásához szükséges hely és infrastruktúra korlátaival szembesültek.

Az EES egy új, összetett réteget vezet be, mivel az utazóknak a határon regisztrálniuk kell biometrikus adataikat.

Ez a folyamat várhatóan több időt vesz igénybe az egyes utazók feldolgozásához, különösen a végrehajtás korai szakaszában.

Amikor a nem uniós állampolgárok először látogatnak a schengeni övezetbe, a határőrök előtt biometrikus adatokat kell regisztrálniuk.

Az uniós jogszabályok jelenleg megakadályozzák a biometrikus regisztrációt a határon kívül és előre.

Az EES bevezetésének korai szakasza szintén késésekhez vezethet, mivel az utasok és a személyzet alkalmazkodik az új rendszerhez.

Ezek az új uniós digitális határrendszerre vonatkozó követelmények jelentős késésekhez vezethetnek azokban a forgalmas kikötőkben, amelyek nincsenek teljes mértékben felkészülve a követelmények teljesítésére.

A doveri kikötő jelentős utas- és teherforgalmat bonyolít le az Egyesült Királyság és az EU között.

Az ebben a kikötőben bekövetkező késedelmek tovagyűrűzhetnek, megzavarva az egyes utazókat és a szélesebb ellátási láncot.

Hasonlóképpen, az Eurostar és az Eurotunnel létfontosságú összeköttetést jelent az Egyesült Királyság és az európai kontinens között.

Teljes mértékben fel kell készülniük az EES-re, mivel sok ingázó, turista és teherfuvarozó használja őket.

E szolgáltatások késedelme vagy megszakadása jelentős gazdasági és társadalmi hatásokkal járhat.