Az IATA új utazási információs rendszert indít az érintésmentes utazáshoz

| december 21, 2023
Az IATA új utazási információs rendszert indít az érintésmentes utazáshoz

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) új rendszert indított, amely lehetővé teszi az érintés nélküli utazást és javítja az utasok élményét.

A Timatic, azaz az Utazási Információs Kézikönyv Automatikus, teljesen újratervezett, és új mércét állít fel az utazási szabályoknak való megfelelési megoldások terén.

A Timatic AutoCheck felhasználóbarát platformot biztosít az utazók, a légitársaságok és az utazási szakemberek számára a pontos, könnyen érthető bevándorlási információkhoz való hozzáféréshez.

A teljes dokumentum-ellenőrzési folyamatot automatizálták, és minden egyes utasnak személyre szabott utasításokat adtak.

„A Timatic AutoCheck újabb mérföldkövet jelent az utazási ágazaton belüli hatékonyság és kényelem terén. A szabályozások könnyed átjárásával az utazók magabiztosan és nyugodtan indulhatnak útnak” – mondta Frederic Leger, az IATA kereskedelmi termékekért és szolgáltatásokért felelős alelnöke sajtóközleményében.

Hozzátette: „Ez az innováció lehetővé teszi a légitársaságok, a földi kiszolgálók és az utazási irodák számára is, hogy növeljék az ügyfelek elégedettségét, integrálják az úti okmányok ellenőrzését az érintésmentes utazás élményébe, és racionalizálják működésüket.”.

A főbb indulásellenőrző rendszerek szolgáltatói, valamint különböző légitársaságok és a Star Alliance már együttműködnek az IATA-val, hogy az új Timatic AutoCheckre frissítsenek.

Mi az a Timatic Autocheck?

A Timatic egy olyan adatbázis, amely a nemzetközi légi úton utazó utasok dokumentációs követelményeit – például útleveleket és vízumokat – tartalmazza.

A légitársaságok és képviselőik, a repülőtéri személyzet és az utazási irodák használják annak megállapítására, hogy egy utas szállítható-e.

A foglaláskor a légitársaságok és az utazási irodák is használják a rendszert az utazók tájékoztatására.

Ez kritikus fontosságú a légitársaságok számára, mivel súlyos bírságokat kockáztatnak, ha a megfelelő úti okmányok nélkül szállítanak utasokat.

Az ilyen utasok eredeti repülőtérre történő visszaszállításának költségeit is viselniük kell.

Az új Timatic AutoCheck számos olyan termékfejlesztést tartalmaz, amelyek nagyon hasznosak a felhasználók számára.

Könnyen érthető tartalommal egyszerűsíti az utazási szabályokat: az utasoknak nem kell többé bonyolult terminológiát vagy hosszadalmas szabályokat olvasniuk.

Emellett személyre szabott, interaktív és adatvezérelt megközelítést kínál, amely segít az utazóknak abban, hogy biztosítsák, hogy minden szükséges dokumentummal rendelkeznek, és megfelelnek a beutazási követelményeknek.

Az eszköz gyakorlati ajánlásokat is tartalmaz, amelyek segítik a felhasználókat a szabályok betartásában és az esetleges problémák azonnali kezelésében.

A légitársaságok rendszereibe integrált Timatic Autocheck segítségével az önkiszolgáló check-in egyszerűbbé válik.

Zökkenőmentes utazási elvárások

Az új Timatic Autocheck rendszer kihasználja az utazók hajlandóságát az online folyamatok használatára és az információk előzetes megosztására.

Az IATA globális utasfelmérése (GPS) szerint a bonyolult vízumkövetelmények elriasztják azokat az utazókat, akik kényelmes, digitális vízumeljárást szeretnének.

A felmérésben részt vevő utazók csaknem fele a folyamat bonyolultságát jelölte meg fő visszatartó tényezőként. A következő visszatartó okok a költségek és a magánélet védelmével kapcsolatos aggályok voltak.

Sokan hajlandóak megosztani az úti okmányok adatait is a gyorsabb repülőtéri bevándorlás érdekében.

Ez összhangban van azzal, hogy számos ország digitalizálja vízum- és útlevélkérelmezési rendszerét, és automatizálja a határellenőrzést.

Digitális rendszerek és érintésmentes utazás

Az Egyesült Királyság (UK) elektronikus útlevélkapukat (eGates) használ az ország néhány belépési pontján. Ennek ellenére a brit kormány 2025-re alapértelmezés szerint digitális határra áll át.

2024-ben az Egyesült Királyság belügyminisztériuma digitalizálni fogja vízum- és bevándorlási eljárását, és áttér a bevándorlási státuszok online nyilvántartására vagy elektronikus vízumokra (eVisa).

Az Egyesült Királyság elektronikus utazási engedélye (ETA) szintén az előre ellenőrzött, alacsony kockázatú utazók bevándorlási folyamatának egyszerűsítését célozza. Az új digitális utazási engedélyt a vízummal nem rendelkező állampolgároknak kell majd kiváltaniuk, akik rövid utazásra utaznak az országba.

Más országok is átveszik a digitális rendszereket, hogy megkönnyítsék az utazást. Az Amerikai Egyesült Államok elkezdi a papírmentes vízumok kiadását.

Az Európai Unió (EU) is digitalizálja a schengeni vízumkérelmeket. A Tanács 2024 októberében az új be- és kiléptetőrendszerén keresztül valamennyi utazó számára biometrikus határellenőrzést fog bevezetni.

Az EU 2025 közepéig az Egyesült Királyság ETA-rendszeréhez hasonló elektronikus okmányrendszert, az Európai Információs és Utazási Engedélyezési Rendszert (ETIAS ) is bevezet a schengeni övezetbe belépő, vízummal nem rendelkező állampolgárok számára.

2023 novemberében Frankfurt lett Európa első olyan repülőtere, amely az arcbiometriát használja az érintésmentes utazás élményéhez a bejelentkezéstől a beszállásig.

Az év végére a dubaji repülőtér 3-as terminálja lehetővé teszi az utasok számára, hogy minden szükséges eljárást útlevél nélkül is elvégezzenek. Az utazók ehelyett ujjlenyomatot, arcszkennelést vagy más biometrikus adatokat használnak majd a hitelesítéshez.

2024-től a szingapúri Changi repülőtér is biometrikus rendszereket fog bevezetni az automatizált hitelesítéshez a repülőtér teljes területén, beleértve a csomagkiadást, a beszállást és a bevándorlást.